Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт Кабміну 7648 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення механізму судового контролю за виконанням рішень судів та процедури встановлення або зміни способу виконання судових рішень». ( Джерело: Судебная юридическая газета)
Так, пропонується внести зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України.
Проєктом Закону передбачено впровадження таких змін:
Як зазначається у пояснювальній записці, підписаній міністром юстиції Денисом Малюською, відповідно до щорічного звіту Комітету міністрів Ради Європи (далі – КМ РЄ) за 2019 рік Україна перебуває на третьому місці серед країн з найбільшою кількістю заяв, що надійшли до Європейського суду з прав людини, і справ, що знаходяться під наглядом КМ РЄ.
«Однією із ключових є група справ Іванов/Бурмич, що перебувають під посиленим наглядом КМ РЄ і стосуються довготривалої структурної проблеми невиконання або несвоєчасного виконання судових рішень національних судів (порушення Україною пункту 1 статті 6 та статті 13 Європейської конвенції з прав людини, статті 1 Протоколу № 1).
З метою розв'язання зазначеної проблеми шляхом залучення усіх державних органів та міжнародних організацій до пошуку оптимальних варіантів (шляхів) її вирішення, а також на виконання міжнародних зобов’язань розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 1218-р було схвалено Національну стратегію розв’язання проблеми невиконання рішень судів, боржниками за якими є державний орган або державне підприємство, установа, організація, на період до 2022 року (далі – Стратегія).
Так, однією з причин виникнення системної проблеми невиконання судових рішень Стратегією було визначено недосконалий механізм здійснення судового контролю за виконанням рішень судів щодо стягнення заборгованості, тоді як однією з цілей Стратегії закріплено удосконалення процедури встановлення або зміни способу або порядку виконання судових рішень.
Нове процесуальне законодавство (Кодекс адміністративного судочинства України, Цивільний процесуальний кодекс України, Господарський процесуальний кодекс України в редакції Закону України від 03.10.2017 року № 2147-VIII) окремим процесуальним інститутом виділило судовий контроль за виконанням судового рішення.
Разом з тим у межах проведеного Директоратом правосуддя та кримінальної юстиції Міністерства юстиції України моніторингу контролю системності процесуального законодавства щодо судового контролю і встановлення чи зміни способу або порядку виконання судових рішень та практики його застосування встановлено, що чинне нормативно-правове регулювання у цій сфері містить певні недоліки та прогалини, які опрацьовані з урахуванням міжнародного досвіду, актуальної судової практики, позицій наукової доктрини.
За результатами опрацювання підготовлено рекомендації щодо внесення змін до процесуальних кодексів з метою вдосконалення механізму здійснення судового контролю за виконанням судових рішень щодо стягнення заборгованості та процедури встановлення або зміни способу або порядку виконання судових рішень, що сприятиме розв'язанню проблеми невиконання і тривалого виконання рішень національних судів в Україні», - зазначено у записці.
Автор новини: Наталя Мамченко