Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Уряд 28 червня постановою №751 схвалив Бюджетну декларацію на 2025—2027 роки. Як свідчать заплановані видатки на Державну судову адміністрацію (яка є головним розпорядником коштів на суди загальної юрисдикції першої та апеляційної інстанцій), бюджет на місцеві та апеляційні суди збільшувати не планують.
Так, якщо на 2024 рік видатки на ДСА становлять за загальним фондом 17,4 млрд грн, то на 2025 рік вони заплановані у об’ємі 16,88 млрд грн. Загалом заплановано виділити за програмою ДСА 20 млрд грн, що на 519 млн менше, ніж в 2024 році.
Отже, матиме місце зменшення – на 519 млн грн.
За рахунок спеціального фонду (тобто, надходжень від судового збору) пропонується трохи збільшити бюджет Верховного Суду.
Так, на 2024 рік він становить 2,387 млрд грн, а на 2025 рік – 2,43 млрд грн. Ці додаткові 42,6 млн грн пропонується відшукати у спецфонді.
Зменшити фінансування пропонується Конституційному Суду України – до 332,7 млн грн на 2025 рік порівняно з 333,84 млн в цьому році.
Також пропонують зменшити фінансування на Вищий антикорупційний суд. У 2025 році пропонується виділити 431,99 млн н ВАКС порівняно з 433,35 млн в 2024 році.
З урахуванням того, що штат ВАКС має збільшитися вже в цьому році на 25 суддів (до 63 суддів), то виникає питання стосовно збільшення видатків на нових суддів.
Аналогічно на незначну суму планується урізати бюджет Вищої ради правосуддя – до 351,99 млн грн (у 2024 році бюджет ВРП становить 352,46 млн грн).
Також зазначається, що у 2025—2027 роках розмір мінімальної заробітної плати становитиме 8000 гривень, що забезпечить досягнутий рівень гарантії з урахуванням значного підвищення у 2024 році.
Оплата праці працівників бюджетної сфери здійснюватиметься на основі посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, що залишається на рівні грудня 2024 року.
Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді, посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових і митних органів, також залишається на рівні 2024 року.
Оплата праці державних службовців здійснюватиметься на основі класифікації посад згідно з умовами оплати праці, що діяли у 2024 році.
Водночас слід зазначити, що на шляху європейської інтеграції Україні висунуто ряд вимог, з-поміж яких продовження реформи державного управління в Україні. Для забезпечення успішної реформи державного управління ключові заходи буде зосереджено на продовженні роботи з впровадження комплексної реформи оплати праці, поступовому відновленні та ефективному впровадженні процесу добору на державну службу, збалансуванні організаційної структури та оптимізації чисельності органів виконавчої влади.
Автор: Наталя Мамченко